fredag 27 maj 2011

städning

Att jag förvandlas till nått slags maniskt städmaskin när A är ute å åker är väl vid det här laget ingen hemlighet. Dels så vill jag egentligen alltid ha fint omkring mig, men den största anledningen är väl att jag har tråkigt när K sover och A är borta. Så när han är borta går tvättmaskinen på högvarv och damsugaren står framme jämt. När han är hemma, då har vi diskbänken full, dammråttorna förvandlas till dammmonster och ingen har nått rent att ta på sig. Det här har ju fungerat ändå eftersom A har varit hemma lika mycket som borta, men hur ska det gå nu då? Nu när han inte ska vara borta utan komma hem varje kväll och vara ledig hela helgerna? Vårt hus kommer ju rasa ihop i skit =P

Hahaha, nä skämt å sido det löser sig nog. Jag får städa på dagtid när K sover middag och A är på jobbet. Så kanske vi får ett hyfsat fint hem hela tiden istället för jättefint ibland och stökigt den andra tiden =P

Just för tillfället är det iaf fint hemma för A är på semester på Göta kanal med Linus så jag har huset för mig själv ;)

PUSSpåer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar