torsdag 26 maj 2011

Livet leker

Jupp, nu kommer ett obotligt positivt inlägg för jag har så mycket energi att dela med mig av just för sekunden :D

Jag vet inte hur mkt jag har delat med mig av vår ekonomiska situation och jag orkar inte gå tillbaka att kolla gamla inlägg. Men jag tror iaf att ni vet att A sa upp sig i April så att han har varit "arbetslös" hela den här månaden. För att fylla ut lite så har jag tagit ut mina semesterpengar och A har varit pappaledig fyra dar/veckan. Vi hoppades på att A skulle få slutlön från åkaren, men det var inget vi vågade tro på. Så kom då dagen i månaden när lönen ska ramla in, men istället för att mina semesterpengar gjorde så att jag bidrog extra så hjälpte de bara till att ge ett helt studiestöd då vi inte får helt studiestöd för att vi bara går halva juni! sånt hade jag inte räknat med :/ Som tur var har de förskottslön på Posten så bara för att A ska jobba 30-31 maj så fick han betalt för dem dem 25 maj *asg* "statens peng är snål men säker" haha. Så tacksam för det konstaterade vi att ingen slutlön kommit och att vi iaf klarar alla räkningar utan att ta av sparpengarna, men inte mycket mer och det är ju inte så jättekul när man har junimånad framför sig. När det är grillning och fest varje helg. Men så är det ju så att jag lever med världens bästa man! Mannen som lever i ett slags "det-löser-sig-universum" och livet är så lätt. Var in på hans konto för fem minuter sen för att dubbelkolla Autogiron å dyl och upptäcker att han har massa pengar på fel konto... SLUT LÖNEN KOM IAF!!! och helt plötsligt gick vi från trist vardag till vår vanliga härliga underbara vardag =D Jag älskar livet med min man där allt bara blir bra!

Jag å Sara var på brudbukettsjakt idag, men det finns bara två ställen här i säter. Det som jag tänkt gå till först hade semsterstängt igår och idag (förstås!) och det andra stället visade sig skulle slå igen efter midsommar så de kunde ju inte göra jobbet. Så jag, Sara och Alvin åkte och hämtade K direkt efter hennes lunch. Sen tog vi en promenad ner på stan, på vägen dit somnade de små hjärtana i sina vagnar så jag och sara smet in på Annas hembageri och tog oss en latte och satt å bubblade i en timme, så himla mysigt :D Kändes nästan som att vara hemma å va latte mamma igen *fniss* Ja, tills liven vaknade och vi fick vandra vidare :P

Vi gick till grusplan och upptäckte att lekplatsen där var som gjord för tvååringar så K och A lekte jättefint i en halvtimme ungefär, sedan gick vi till As och Saras moster och tittade på hennes nya lägenhet och drack en kopp kaffe till :) När Stefan slutade jobbet hämta han upp Sara å A och jag å K tog en promenad hem. Så idag kan ingen säga att jag inte rört på dököttet :P

Nu ska jag plocka lite här hemma innan det är dax att somna :)

PUSSpåer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar