måndag 16 maj 2011

Helgen

Jag måste ju berätta om helgen som var, så ni får lite roligare läsning :P

I fredags morse kom pappa och vovvarna hit. Han å A fixade och donade i garaget och i nya rummet, så nu fungerar allt där ute, även belysningen. Efter lunch och sovtur för K åkte vi ut till Farmen för att visa upp vår nya bil som pappa hade med sig :D
Där ute blev det fika och hockey. Mellan andra och sista period åkte vi in och handlade för kvällens middag och lördagens paty.

Vid nio kom mamma å syster ifrån jämtland och vi åt taccos och babblade fram till midnatt, sen gick vi och la oss eftersom lördagen skulle starta tidigt. Klockan åtta lördag morgon var nämligen alla As kusiner på plats hos oss, plus morbröder och pappa, bror och respektive till as kusiner. För i lördags firade vi Daniels 30 års dag och som start på dagen kidnappade alla grabbarna i släkten Daniel för att åka till Blg och köra folkrace. Och samlingsplats innan kidnappningen var hos oss. Men det slutade med att de träffades utanför så min dag började inte så tidigt pga nått annat än lilla K. På fm gjorde vi inte alls många knop, utan mös mest och K tog med mormor på en promenad medan jag å lilla Line som jag var barnvakt åt sov i soffan.

vid ett åkte jag till Tove å Daniel för att hjälpa Tove att duka och göra iordning innan grabbarna kom tillbaka från racet, men när jag kom dit var allt redan fixat, så jag blåste ballonger och såg till att Tove åt lunch. Strax innan tre började övriga gäster rulla in och strax efter tre kom då födelsedagsbarnet och grabbarna. Som underhållning bjöds vi på femkamp, även om jag själv fick hålla protokollet istället för att springa :P Sen tändes grillarna och spriten åkte fram :D

Vid tio tyckte min kropp att kvällen var slut och att det var för kallt ute, så jag tackade för mig och kom hem lagom för att se sista halvan av eurovision med mamma, pappa å syster som satt i soffan å mös med fruktsallad. Kul att Azerbadjan vann, hejja Bagge!

Det var en mysig helg som försvann alldeles för fort! Fast jag å A har ju typ helg hela maj *fniss*

PUSS på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar