fredag 18 februari 2011

Vi har sett den lill*

Idag kom då det fruktade läkarbesöket, jag har varit så nervös för jag trodde att jag skulle på en gynundersökning. Men tji fick jag :P
En väldigt trevlig och hyfsat ung läkare tog emot oss, inne i undersöknings rummet gick vi igenom förra förlossningen och pratade om riskerna för dels en ruptur och havandeskapsförgiftning. Rupturen är det tydligen ingen ökad risk på eftersom det läkt bra och jag inte har behövt sy om och så. Däremot har jag ökad risk för havandeskaps förgiftning eftersom det är samma pappa, tänk om jag vetat det då kunde jag ju ha bytt karl till den här gången ;)
Så redan från v25 blir det blodtryckskoll varannan vecka och från v32 varje vecka. Så det känns ju tryggt. Jag blev även lovad ett tillväxt ultraljud i slutet för att fastställa ifall det blir en bamse bebis nästa gång oxå.
Sedan frågade jag om det var normalt att ha sådan kramp jag har i livmodern, så då klämde hon först på min mage, sedan plockade hon fram ultraljudet :D och där inne låg EN alldeles livlig och levande bebis <3
så nu kan vi slappna av och bara njuta av den här graviditeten!

Imorn ska vi ut och åka pulka och grilla korv, det ser vi fram emot mkt!! Och ikväll kommer Malin!!! Det ser vi ännu mer fram emot <3

Puss på er!

3 kommentarer:

  1. Jag visade Andreas att du vet att det bara är En...Han tror jua v ngn anlednign att alla våra bekanta väntar två. ;P

    SvaraRadera
  2. men gud, det där men samma pappa hade jag ingen aning om ;)
    men vad kul att ni är på väg! magen är underbar!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att dom kommer att hålla koll på dig! Lova att höra av dig om du behöver sällskap och eller tröst!

    SvaraRadera