tisdag 22 februari 2011

Kläningen

Ja, jag tänker ju inte visa er den, knappt berätta hur den ser ut. De som vet, de vet och ni andra får vänta tills dagen D. Något måste jag ju få hålla hemligt :)

Däremot tänkte jag att jag berätta att det är min underbara lillasyster som har fått den uppsydd åt mig. Hon tänkte låta göra det i största hemlighet, men jag var inte så sammarbetsvillig (det är svårt att be nån om mått som inte vill ha nått uppsytt :P) så det kom ett långt vackert mejl som fick mig att bli alldeles tårögd. Sedan tog det 6 låååååång veckor innan hon äntligen kom hem med klänningen. Och jaa...

jag skulle helt enkelt ljuga om jag sa att den i verkliga livet var så vacker som den var i tanken. Och det syndes tydligt på min syster att hon inte heller var nöjd med resultatet. MEN hela historien om klänningen gör att den är vacker ändå!

Så vi bestämde oss för att se klänningen som en grund, enbart något påbörjat och inte helt färdig. Syster hade köpt tio meter tyg i rätt färg för det var tänkt att sy upp västar till grabbarna, men grabbarna motsatte sig iden om väst och slips i samma färg och strök där med väst från sina listor :P Så jag har tio meter tyg till godo att trolla med. Så idag har jag och Sara varit iväg till en sömmerska för att diskutera ideér. Och sömmerskan var jättetrevlig, hade mycket bra ideér men lyssnad väldigt lyhört till mina önskemål. Sara var en pärla, var skönt att ha någon som såg klänningen från en annan vinkel (jag hade den på mig) och nån vars råd jag litar på. Det känns riktigt bra och jag längtar tills att jag får ta på mig det färdiga resultatet *ler*

PUSS på er!

2 kommentarer:

  1. Va skönt att Sara kunder följa med :) Bra att sömmerskan av trevlig annars vågar man ju typ inte säga nått till dem :S hihi Skönt att de verkar lösa sig, hörru nu när du antagligen är i sthlm så I NEED MY CALENDER :D ringer dig imorgon på lunchen PÖSS

    SvaraRadera
  2. Asså seriöst de va ju typ rymdvetenskap för att få göra en liten kommentar i din blogg :P haha aja nu behöver ja ju inte lägga till dig i mina favoriter för nu lär ja ju få mail varje gång du gör en uppdatering här haha

    SvaraRadera