tisdag 30 augusti 2011

vardag

Så var vardagen här, A har börjat jobba och idag var min första skoldag.
Vi började morgonen med ett BVC besök. Lillskrutt har, trots att hans storasyster så snällt delat med sig av sin förkylning, ökat 200g på en vecka. Så nu väger han 3760g och är 53,5cm lång. 18 dagar gammal har han fortfarande inte kommit upp i Ks födelsevikt å längd, mammas lilla lilla plutt.
BVC-sköterskan var lite bekymrad över att han hostar fortfarande, men det gör ju K, A och jag med så det verkar vara en envis förkylning. Och eftersom han äter och inte rosslar och ökar i vikt så fortsätter vi bara med att vänta på att det ska gå över av sig självt.

Efter bvc lämnade jag å T K på dagis, det gick faktiskt riktigt bra. Hon bara vandrade in som hon brukar och sa glatt "syns sen". Jag å T begav oss till Falun och första skoldagen, den gick väldans smidigt. T sov sig igenom kursintrot och jag fick en bra studiegrupp. Så nu är det bara att sätta igång och läsa mina böcker och lägga upp en slags planering så jag klarar även denna termin :D

Men först ska jag ta mig lite semster igen, imorn bär det nämligen av till Mamma å Pappa :D Jag å barnen smiter iväg i förväg så får A komma ner efter jobbet på fredag. Det kommer bli mys!

Nu sängen!

PUSSpåer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar