torsdag 28 juli 2011

Sjuk igen

Jag skulle ha skrivit ett inlägg i söndags, jag hade planerat det. Jag skulle berätta för alla hur kul crusing helgen varit. Om att vi på torsdagen dukade upp långbord i vår trädgård och satt där och tittade på när gamla mopeder, mcs och trakorer passerade. Jag skulle berätta om fredagen när K fick hoppa hoppborg och var jätteduktig både på att hålla balansen, låta bli att krocka och bara efter 15-20min själv kom och sa att hon hoppat klart. Jag skulle berätta om lördagen när K fick sova hos Barbro och jag å A festade (jag nyckter förstås) tillsammans ända tills stället stängde och hur kul det va. Vi skulle bara åka ut och fira våra Kristinor på deras dag först.

Å så åkte vi hem, och på vägen hem kom frossan. Den fördömda frossan som jag trodde jag lämnade kvar i falun. Med frossan kom förstås även febern. Så det blev inte mycket bloggat om den härliga helg vi haft tillsammans. På måndag morgon hade jag fortfarande feber så jag ringde till Falun och berättade det, eftersom att det stod på mitt brev jag fick med mig hem att jag skulle höra av mig om febern återkom. Läkaren undrade om jag kunde komma på tisdagen och det var ju som förra gången bara feber så en dag kunde jag väl vänta. PRECIS som förra gången avtog febern under dagen, eller höll sig iaf till ca 37,5 (jag har bara 36 i normaltemp så 37,5 är faktiskt lite feber för mig) så jag lämnade K hos Stefan och åkte på föräldra utbildningen. Har träffat en riktigt kulig tjej som jag bytte nummer med så vi kan fika andra dagar än måndagar :) Frågade BM om vi kunde ta kontrollen efter FU istället för dagen efter, eftersom jag var tvungen att åka till Falun på tisdagen och det gick så bra så. Ja, förutom att hon inte kunde fastställa var bebis huvud befann sig, så hon skulle ringa falun direkt tisdag morgon och se om vi fick komma dit när vi ändå var i falun.

På tisdagen ringde BM och väckte oss strax före nio och berättade att om vi kunde skulle vi bara droppa in på spec.MVC innan 11.30 annars hade vi fått en tid 12.30. Så vi åkte och lämnde K hos underbara Barbro (igen! jag har inte alls nått dåligtmammasamvete för att mitt barn bara får vara borta jämt...nej...nej..) och sen åkte jag å A till falun. På infektion fick jag lämna massa prover och medan vi väntade på resultat så kilade vi upp till spec.MVC där de snabbt konstaterade att bebis skött sig utormordentligt och vänt sig med huvudet nedåt. Tillbaka på infektion så fick vi veta att det troligen är Uvi den här gången oxå, men eftersom att inga odlingar visar på det och jag fick feber så fort pencilinet var slut så ville de inte skicka hem mig. Jag fick gå tillbaka upp till spec.Mvc för en gynundersökning och ett CTG (man kollar bebisens hjärtslag å så)och när vi var där så frågade en BM mig hur jag mådde egentligen och när jag svarade skit så sa hon att det syndes och frågade om jag ville bli inlagd.... men jag hade ju vart inlagd sen 12? bara det att de inte kunde bestämma vilken avdelning jag skulle hamna på. Så jag fick ligga kvar hos dem en timme till sen hamnade jag på ava. Där fick jag spendera en natt. I går fick jag komma upp på infektion och här är jag än.

Precis som förra gången är det bara sänkan å febern som säger att jag är sjuk, alla andra prover kommer tillbaks å säger att allt är normalt. Idag skickade de mig på ett ultraljud för njurarna och de visade att jag hade blokeringar i gångarna. Om de här blokeringarna beror på vår lilla bamse eller om det ligger nå skit i dem har de dock svårt att se, men nu är de iaf då tillbaka på att det är Uvi iaf. Så ja... tillbaks på ruta ett? Imorn på ronden får vi väl se om dr har fått nå mer svar från gårdagens å dagens odlingar.

PUSS på er!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker verkligen synd om dig gumman. Du vet att du kan ringa om du får tråkigt eller blir ledsen. Massor med pussar

    Kram Mickis

    SvaraRadera
  2. Tänker på er här uppe i Orsa, hoppas du blir bättre snart. Kram på dig/er!

    SvaraRadera