måndag 27 juni 2011

Färdig?

När kan man säga att barnen är torra? K sover fortfarande med blöja, men mer ofta vaknar hon efter middagsluren och vill gå och kissa och blöjan hon har haft är torr. Det blir allt fler dagar utan olyckor och hon är jätteduktig på att säga till i tid. Jag vill nog inte säga att hon är "torr" men det är inte långt borta nu =D

Och gud så jobbigt det är *ASG* eller det är klart att det är skönt att vi förmodligen bara har ett blöjbarn i augusti, för att inte tala om hur skönt det är nu när magen är hundra kilo tung att slippa lyfta upp och ner på skötbordet eller krypa ner på golvet. Och hur mkt billigare det är utan blöjor *fniss* Men det underlättar ju när man är iväg på saker med blöjbarn, det är väldigt dåligt med toaletter när man inte har så jättelångtid på sig att hitta en. Men det är nog bara en vanesak, så småningom lär man sig nog att hålla ett öga på var man har en toalett :D

Midsommar kom och gick alldeles för fort, det var lika kul och mysigt som de senaste åren med maskerad och femkamp, men jag längtar tills nästa år å jag kan vara med å tävla för i år stod jag bara å titta på och det är inte alls lika kul :P

Idag har K varit och myst med Farmor å Farfar å faster E för jag måste ha nått virus i kroppen som inte vill ge med sig riktigt :/ Så jag har sovit och sovit och känner mig lite bättre nu, imorn kommer Ante och Line och underhåller K en stund sen kommer mina föräldrar sen ska vi bara ta det lungt å gosa hela veckan :D

PUSS på er!

Just det Mamma, jag hade inte heller nån städlust förut, men har man inget annat att göra så är det faktiskt ett rätt underhållande tidsfördriv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar