tisdag 21 juni 2011

det rullar fort när det rullar

Bloggtorka? nja, egentligen inte... det är bara det att vi rullar på i 180 så jag har inte hittat någon tid att rapportera på =P

I tisdags kom Ks gudmor på besök, och bortsett ifrån massa gos med våra små troll Kendra å Adrian så spenderades många timmar till tjejsnack. På onsdagen åkte jag, Mia, Adrian å K ner till 08:A. På vägen släppte vi av Jenny i Avesta för hon skulle vidare till sandviken. Nere i 08:a firade jag Å K min mormor som fyllde 72. Sedan gick vi hem till mamma å pappa och sov.

På torsdagen åt jag å K frukost med Milla å Saga, Nova å Andreas var på sjukhuset så dem får vi träffa å gosa med en annan gång. Till Lunch mötte vi upp Malin och provade väsbys ny china restaurang, K blev ganska förtjust i vårrullar. Sedan fick vi följa med och titta på Malins nya lägenhet innan vi åkte tillbaka hem till morfar och intog soffläge :D

På fredagen var det lite lagom kaos för stackars lilla Mira fick åka till akuten, så istället för att jag, Linda å Mira åkte och fikade och sålde vagn, medan A, Peter, K å Elly lekte hemma hos dem fick Familjen åkerblom leka sjukstuga och jag, K å A hämtade deras vagn och levererade den till köparen. Sen åkte vi till stinsen där vi åt lunch och shoppade lite skor. Det var meningen att A skulle köpa tennisskor, men istället hittade jag mina bröllopsskor, snart är hela outfiten klar =D
På kvällen mös vi hemma med min familj och hämtpizza.

På lördagen kom min Farmor och var barnvakt åt K medans jag å A åkte till Örebro för att fira vår 40åriga Peter. Där fick vi en spännande lunch med massor av exotiskfrukt och rostbiff med potatissallad.
Efter kalaset åkte vi till Köping där vi bokat ett hotellrum för natten. I Köping tog vi en liten stadsvandring, det var en mysig lite stad. Vi valde en grekisk restaurang mitt i stan vid en liten å. Sedan gick vi till hotellet och kröp ner i våra hästensängar och sov ända till 09.15 *fniss* är man gammal eller bara förälder när det är lyx att sova till kvart över nio?

När vi kom hem till mamma å pappa igen på söndagen öste regnet ner så vi bestämde oss för att ge källaren en behövlig rensning. Det hela slutade dock i att jag fick med mig en massa saker hem :P

På måndagen körde vi först ett flyttlass åt Malin, sen tog vi en vända till IKEA och gjorde av med lite pengar, innan vi vid tre tiden styrde kosan hemåt.

Så ni ser, det händer massa skoj i våra liv =D här hemma är planerandet inför midsommar i fullgång och som vanligt kommer årets fest att slå föregående år ;)

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar