onsdag 30 mars 2011

2 årsdagen kom och gick

I fredags fyllde vårat lilla hjärta två! helt galet, i min värld är hon fortfarande en liten bebis... men de stämmer ju inte. Inte när man kan klä på och av sig, gå hur långt och mycket som helst, måla, prata i telefon och använda sig av två -tre ordsmeningar :P

Första firandet fick hon redan på torsdag kväll av Farbror och Lina, hon fick en jätefin tunika med leggings :D

På fredagen var vi först hos As mormor och åt jättegod tårta och träffade massa folk. Sedan åkte vi med Farmorn hem och åt lite lunch och sov. Sedan åt vi våfflor och K fick jättefina presenter. Av farmor och farfar fick hon en bondgård med lada och stall, med tillhörande saker som djur och en traktor. Av Sara, Stefan och Alvin fick hon massa matvaror till sin affär och grejer att laga mat med till spisen :)

Fredag kväll spenderade jag å A själva i soffan och bara mös. Klockan halv sju vaknade jag alldeles utvilad lördag morgon och fem minuter senare kom K in i vårt sovrum. Så hon och jag gick ner och packade in allt som vi skulle ha med till Mormorn å Morfarn i bilen, gick in och lagade frukost och väckte A strax efter sju. Klockan åtta var vi på väg söderut, för en gångsskull som planerat :P

Hemma hos mamma var min gudmor redan på plats, så vi åt lite lunch och K fick presenter av dem. Av mormor och morfar fick hon böcker och kläder, av min gudmor fick hon en gitarr, förstärkare och mick med stativ. Så ville K öppna mer paket så då ringde vi och väckte mostern och "madzon" (eller mattson som alla utom K säger) och när de kom fick K nikeskor, tröja, bamsefilm och två böcker. Faster E och Daniel kom lite innan alla andra gäster ramlade in och av dem fick K en ritplatta som var mycket uppskattad :D

Av momma fick hon en bilstol och bordstol till dockan så nu kan dockan äta med oss :D

Sen kom det massor med nära och kära som ville uppvakta vår lilla sessa med massa fina presenter men om jag börjar rabbla dem nu kommer jag glömma nån och då blir det tokigt, så ingen nämnd å ingen glömd ;) Uppskattade är ni allihop iaf <3

Jag fick inte med mig någon kamera så jag har inga bilder :/ men mamma å moster tog så jag ska sno deras när vi träffas nästa gång :D

PUSS på er!

2 kommentarer:

  1. Jösses att hon redan hunnit bli två år ( och lite till ;-) ) GRATTIS i efterskott!
    Det är galet va snabbt tiden går!

    // H

    SvaraRadera
  2. hon fick faktiskt tre böcker av mig och mazdon ;p
    // moster

    SvaraRadera