söndag 6 mars 2011

Meningar

Här hemma jobbar vi mer och mer på att tala i meningar. Bil har tex gått från att enbart heta bil till "tettes, mammas, pappas biiil" eller "farfars biiil". Idag sa hon sin första treordsmening när vi var i hönshuset "kaka(tuppen) uppe sitta" kanske inte en helt korrekt meningsbyggnad, men mkt stolt mamma ändå. Sedan gick vi ut på gårdsplan där hon peka på farfar och sa "tettes farfar". Så det kommer mer och mer sammanhängande ord. Och som hon förstår! helt sjukt och jättejobbigt juh =P
Det är definitivt slut med godissmyget här hemma för man kan knappt ta i påsen så kommer hon springande med ett superleende.

Vi har fått en potta av bästa monika så nu börjar pottträningen mer på allvar, inte så att vi rykt blöjan å kör 0-100 utan mest introducerat den och låter henne sitta på den då och då. Oftast sitter hon en stund men så vill hon ställa sig och få blöja för å kissa =P men vi har iaf inlett en början, vore ju skönt att bara ha ett blöjbarn efter sommaren.

I helgen har mamma å pappa varit här och tagít hand om oss, på lördagen var jag å A till Athena (en lokal restaurang å pub) för att tillsammans med hela As tjockasläkt fira den yngsta kusinen som blev 20 och för att ha skulle trubbadura. Jag var kvar till strax före elva, sen var det lite för högljutt och jag var lite trött så jag åkte hem. Här hemma hade barnen och barnvakterna gått och lagt sig. Så eftersom jag var taxi och musikcrew la jag mig i soffan för om jag gått å lagt mig så hade jag somnat. Jag såg slutet på "alot like love" på tvn, sen fick jag en riktig hormondipp, börjar lessna lite på dem. Vill vara mig igen! vill inte vara dement, trött och ledsen... det är inte jag :S men det går väl över, hellre nu än efter förlossningen iaf. Men det blir nog bra :)
Imorgon går vi in i vecka sjutton, jag som trodde det var sexton =P
Tänkte bjussa på en bild, men vi är som vanligt batterilösa, så det får bli imorn... inte för att det är så mkt att visa egentligen, men lite dokumentation måste vi ju ha :)

PUSS på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar