onsdag 16 mars 2011

en liten fundering

Vi funderar lite på vagn.
Vi har bestämt att vi inte behöver en syskonvagn, eftersom att K redan nu promt ska gå överallt och lär ju inte sluta med det till hösten. Sen är det ju bara några månader kvar tills snön faller och då är det pulka som gäller.

Så varför har vi funderat på vagn då? jo, läget är så att när bebis kommer behöver vi ha teutonian till bebisen och då återstår carenan och quinnyn till K. Det är bara de lilla kruxet att K kommer behöva ha en vagn att sova i på dagis och quinnyn har enbart sittläge och carenan är för smal helt enkelt. Så vi funderar lite på att sälja våra två och köpa en annan.

Just nu är jag lite sugen på en Kronan sulky. Den är stor, har fullt liggläge, enorm suflett och den blir mini liten ihopfälld. Den får till och med plats i en liten väska :) MEN (och det är ett stort men i min värld) den har fyra fasta hjul... men den är väldigt lätt och smidig så det kanske går bra ändå. Annars har Mia en som var fin (en brio tror jag) den har iaf fullt liggläge och svängbara framhjul men jag vet inte hur liten den blir ihopfälld och den aspekten är nog viktigare än svängbara hjul, men vi har inte bestämt oss än. Än så länge har vi ju tid på oss ;)

här har ni en länk till Kronan iaf: http://www.kronan.com/kundservice/Kronan%20Sulky.pdf

Imorn ska vi på utvecklingssamtal på dagis igen, sedan på eftermiddagen blir det ridtur igen!!!! LÄÄÄNGTAR!!!

PUSSpåer!!

3 kommentarer:

  1. jag hade köpt kronan.. Brions sitty har fyra fasta hjul å är lättkörd sm attans.. å denna ser lite likadan ut. :D

    SvaraRadera
  2. Ni som har så många snödagar, är det lika viktigt med vridbara framhjul då? Eller har ni inte så makt snö som jag fantiserar ihop. Jag låser iaf alltid hjulen när marken är vit. Annars är vridbara oslagbart helt klart!

    SvaraRadera
  3. rena grekiskan för mig men det löser sig nog!

    SvaraRadera