onsdag 9 mars 2011

100 ord!

Just nu håller vi i skolan på med barns språkutveckling och hur viktiga de tidiga åren är. Jag tänkte att K kan väl en 20-30 ord så där så för skojs skull satte jag och A oss ner och skrev upp de ord vi tycker att hon faktiskt kan, sen finns det säkert fler som vi missat eller som är lite på gränsen till att de ska räknas till att hon faktiskt kan innebörden varje gång :)
och som ni ser på rubriken hade jag fel =P lillfröken kan ca 100 ord! inte undra på att hon sover oroligt och har ett större närhets behov än vanligt.
Vi har dock inte kommit så långt i utbildningen att jag vet vad som räknas som normalt, men en mamma är ju alltid partisk så vi bestämmer att det är begåvat *fniss*

Nu är vi tjejer ensamma igen, det låter lite elakt att säga men i vanliga fall tycker vi att det är lite mysigt att bara få vara vi tjejer... men just idag tycker vi inte det. Idag saknar vi pappa mer än någonsin. Men snart är det helg och sen är det onsdag igen, så snart är han hemma, karln i huset så att det blir lite ordning på oss :D

nä, nu ska jag bära tillbaka lillmonstret som vaknade av en dröm och behövde bli lite tröstad innan hon somnade om här på soffan bredvid mig. Sen ska jag somna sött själv :)

PUSS på er!!

1 kommentar: