lördag 1 oktober 2011

tiden bara går och går




Igår blev T sju veckor gammal. Vi blir inte av med den trökiga hostan, men annars växer han och utvecklas som han ska. Han är väldigt stabil i nacken om man jämför med K vid samma ålder och har dessutom en förkärlek för att rulla från rygg till mage. På tisdag ska vi på ett rutinläkarbeök på bvc, efter de kan jag säga exakt hur stor han är ;)

K har börjat visa lite tendens till svartsjuka, fast änsålänge så är det bara att hon är lite klänigare på mig. Hon är fortfarande jättemån om T <3
Vi har tagit bort middagsluren när hon är hemma för annars somnar hon inte före nio på kvällen. På dagis får hon dock fortsätta sova en halvtimme/timme för där är det ju ett annat tempo.

Jag har fått godkänt på de tre delarna som vi hitills har gjort i skolan och T fortsätter att sova sig igenom skoldagarna. Däremot har han hela veckan sett till att jag inte får sova min lunchstund för då har han minsann varit vaken :P


Och jag hinner inte med alls =p

1 kommentar: